top of page

Grafisch ontwerp

The Geeky Cauldron: Posters Najaar 2024

Juli 2024

Ook in het najaar mocht Vanalles Visueel de posters voor de evenementen van The Geeky Cauldron verzorgen, met een aantal nieuwe ontwerpen, en een aantal variaties op vorige eventposters

Lauranne & Jeffrey: trouwuitnodiging

April 2024

Lauranne & Jeffrey stapten in het huwelijksbootje, en deden dat in stijl. Ze contacteerden Vanalles Visueel met een kleurenpalet en moodboard voor de uitnodigingen, en de vraag was dus duidelijk. Een klassiek ontwerp, met een toets van waterverf was het resultaat, alsook een vormelijk ontwerp voor het snijwerk van de pocketfold envelop.​

The Geeky Cauldron: Posters Voorjaar 2024

Januari 2024

De samenwerking tussen Vanalles Visueel en The Geeky Cauldron zet zich voort in 2024. De posters voor alle evenementen van het voorjaar werden verzorgd door Vanalles Visueel, met een aantal nieuwe ontwerpen, en een aantal variaties op vorige eventposters.

Naald zonder Draad: logo-ontwerp

November 2023

Bij de oprichting van piercingstudio Naald zonder Draad te Minderhout benaderde de zaal Vanalles VIsueel voor het ontwerp van het logo. De opdracht kwam met bepaalde richtlijnen. Zo lagen de gebruikte kleuren al op tafel, bestond er een voorkeur voor een minimalistisch ontwerp dat een breed publiek zou aanspreken en wegleunde van de goth-cultuur, en zouden zowel de naald van de naam en een aantal populaire piercings verwerkt mogen worden.

Na een paar snelle schetsen werd één idee uitgekozen en verder uitgewerkt.

logo naald zonder draad_zwart-roze_JPG.jpg
The Geeky Cauldron: Posters najaar 2023

Juli 2023

De samenwerking tussen Vanalles Visueel en The Geeky Cauldron zet zich voort! De posters voor de evenementen van juli, augustus, september en oktober werden verzorgd door Vanalles Visueel!

Core-Origins: bierviltjes

Core-origins, een bedrijf dat specialiseert in I.T., benaderde Vanalles Visueel voor het ontwerp van een bierviltje dat gebruikt kon worden op internationale evenementen om nieuwe klanten aan te trekken.

Vanalles Visueel stelde een minimalistisch, activerend ontwerp voor. Mensen spenderen nu eenmaal niet zo veel aandacht aan het viltje onder hun glas. Het ontwerp moest dus in een oogopslag de aandacht trekken van het doelpubliek. Het minimalistische patroon trekt opnieuw de aandacht van de geïnteresseerden, de vraag werkt activerend, het kleurpatroon is onttrokken aan het reeds bestaande logo en de achterkant leidt recht naar de site met meer informatie. Meer elementen zouden enkel aftrek doen aan de boodschap.

Core-Origins was enthousiast, en bestelde meteen 10.000 stuks!

The Geeky Cauldron: Posters Voorjaar 2023

JAnuari 2023

De samenwerking tussen Vanalles Visueel en The Geeky Cauldron zet zich voort in 2023. De posters voor alle evenementen van het voorjaar werden verzorgd door Vanalles Visueel!

The Geeky Cauldron: Poster Take-Away Koffie

September 2022

Sci-fi/fantasy café The Geeky Cauldron breidde hun koffiemenu uit, en dat betekende dus ook take-away koffie. De vraag voor Vanalles Visueel was een poster om in de ramen van de zaak te hangen. Deze keer geen grafisch ontwerp, maar fotografie als basis voor de poster!

The Geeky Cauldron: Posters Najaar 2022

September 2022

Na het succes van de vorige posterreeks kreeg Vanalles Visueel de vraag van The Geeky Cauldron om opnieuw posters te maken, ditmaal voor de evenementen van het najaar 2022. Het is altijd een fijne samenwerking, dus natuurlijk was het antwoord een volmondige "ja".

The Geeky Cauldron: Posters Zomer 2022

April 2022

Nu evenementen terug konden doorgaan, kreeg Vanalles Visueel van The Geeky Cauldron, na de goede verkoop van de merchandise die Vanalles Visueel mee ontworpen had, de vraag om posters te maken voor de evenementen in het zomerseizoen, zodat deze lokaal en online verspreid konden worden.

The Geeky Cauldron: Derde Merchlijn

December 2021

Na even terug op volledige capaciteit te kunnen draaien, moest The Geeky Cauldron nogmaals de deuren sluiten voor ombepaalde duur. Om deze laatste lockdown te overbruggen, werd er voor de derde keer het merchandiseproject bovengehaald, en ditmaal nam Vanalles Visueel de leiding over het volledige project en leverde alle nieuwe ontwerpen aan. De insteek was om verschillende fandoms te verbinden met het café door variaties van logo's te introduceren. 

De derde merchlijn was de populairste tot nog toe, en trok de Cauldron mee over de eindstreep van de laatste COVID-19 lockdown.

The Geeky Cauldron: Tweede Merchlijn

Augustus 2020

Na het succes van de eerste merchlijn die The Geeky Cauldron door de eerste lockdown hielp, en er voor zorgde dat het café de lippen boven water wist te houden tijdens de eerste lockdown, werd de samenleving terug op slot gedraait na slechts 2 maanden van beperte vrijheid. Als reactie besloot het personeel van The Geeky Cauldron en Vanalles Visueel opnieuw merchandise te ontwerpen. Vanalles Visueel maakte opnieuw een aantal ontwerpen pro deo als bijdrage aan het project, en stak snel een promovideo in elkaar.

De beslissing werd gemaakt om in te zetten op de vaste klanten en het groepsgevoel, wat leidde tot een thema voor de ontwerpen, "the knights of the Cauldron", met figuren en elementen die terugkeerden in de decoratie van het sci-fi/fantasy café.

The Geeky Cauldron: Veiligheidsposters

Juli 2020

Bij de heropening van themacafé The Geeky Cauldron werd de duidelijke signalisatie van de COVID-19 reglementering vereist. Maar een sci-fi/fantasy café vol hangen met elementen die niet in het café passen, dat kan natuurlijk niet. Daarom maakte Vanalles Visueel pro deo een aantal posters met de juist communicatie, die tegelijk geen doorn in het oog zouden zijn.

The Geeky Cauldron & Atmicmu: Eerste Merchlijn

Mei 2020

Ter ondersteuning van enkele van de vaste partners tijdens COVID-19, maakte Vanalles Visueel pro deo een aantal ontwerpen die op verschillende producten gedrukt werden en verkocht werden als merchandise. En tevens een eerste stap richting grafisch werk! Daarnaast verzorgde Vanalles Visueel ook de aankondigingsvideo, en een zes uur durende livestream vol kleine aankondigingen, sketches, en andere easter eggs.

De actie bracht enkele duizenden euros in het laadje voor twee vaste partners van Vanalles Visueel, en garandeerde zo hun voortbestaan tijdens de eerste lockdown.

  • Facebook
  • Instagram
Vanalles Visueel
Carnotstraat 119 bus 31
2060 Antwerpen
BTW BE0790.626.016
bottom of page